در طول دوران حیات خود، ادوار گوناگونی را پشت سر گذاشته اند و رسانه های مختلفی را تجربه کرده اند امّا با روی کار آمدن رسانه های تعاملی دیجیتال و عرصه بزرگراه های اطلاعاتی، بازاریابی و تبلیغات، تحولی انقلاب گونه را در پیش رو دارند که متأثر از سلطنت رسانه ها بر جوامع بشری است. آری بازاریابی در آستانه مرحله ای است تحت عنوان سلطنت رسانه ها.
ساخت یک تیزر خوب امروزه از مهمترین راهبردهای شرکت ها و موسسات موفق است. یک تیزر تبلیغاتی اگر با توجه به اصول و قواعد فیلمسازی ساخته شده و با شناخت کافی از مخاطبان همراه باشد بی شک تاثیر چشمگیری در پیشبرد اهداف صاحب کالا یا خدمات خواهد داشت.
ساخت تیزر تبلیغاتی یک منطق ساده دارد که آینده تبلیغاتی و تجاری شما را متحول می کند. امروزه رسانه های تصویری نقش بسیار مهمی در زندگی انسانها دارد. به طور کلی ۸۵% مردم زمان خود را به رسانه های پخش انبوه و تلویزیون اختصاص می دهدند. و تنها ۱۵% مردم زمان خود را صرف رسانه های چاپی می کنند.
زمان استاندارد برای تیزرهای تبلیغاتی معمولاً بین ۱۵ تا ۵۰ ثانیه است و سازندگان آگهی تلوزیونی سعی میکنند با ایجاد یک درام مناسب و یک قصه منسجم و هدفدار و با استفاده از تصاویر زیبا و تأثیر گذار و رعایت اصول گرافیکی و قاببندی پیام خود را در کوتاهترین زمان ممکن به شما برسانند. یک تیزر خوشساخت مجموعهای از عوامل مختلف را در برمیگیرد. گاهی اوقات این اشتباه پیش میآید که فقط استفاده از دوربینهای سینمایی و با کیفیت برای ساخت یک تیزر خوب کافی است اما در واقع عوامل زیادی در ساخت یک کار استاندارد موثرند که دوربین یکی از آنهاست.
به طور کلی تیزر های تبلیغاتی را می توان به چهار دسته تیزر تبلیغاتی رئال ، تیزر موشن گرافیک ، فیلم صنعتی و تبلیغاتی و انیمیشن تقسیم بندی کرد.
۱ – ایده پردازی
۲ – سناریو نویسی بر اساس پیام برند و ایده ها
۳ – طراحی کانسپت، استوری بورد و انیماتیک حرفه ای
۴ – انتخاب فضای اجرا، بازیگر یا صدا در صورت لزوم (این مرحله به تنهایی خود شامل چندیم مرحله میباشد)
۵ – ارایه استوری بورد بعد از پایان مرحله پیش تولید
۶ – شروع مرحله تولید
۷ – اعمال جلوه های ویژه کامپیوتری و صداگذاری
۸ – بررسی بازخورد تیزر تولید شده پیش از پخش
۹ – اعمال اصلاحات پس از بررسی نتایج بازخوردها
۱۰ – تحویل تیزر
– استفاده از عوامل تولید حرفهای – اجرای تکنیک های LIVE – اجرای جدید ترین تکنیک های جلوه های ویژه سینمایی روز جهان در صورت لزوم – طراحی و اجرای انیمیشن و تلفیق با تیزر – استفاده از موشن گرافیک در تیتراژ – تولید تیزرهای سریالی – استفاده از تجهیزات حرکتی و نورپردازی حرفه ای – استفاده از گویندگان حرفهای با صداهای آشنا – تحویل خروجی با فرمت های مختلف – ساخت موزیک برای کلیه بخش های تیزر – استفاده از برترین استودیوهای صدابرداری
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.